معرفی طب ایرانی در سعدآباد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، وحید رحمتی مدیر «نگین گردشگری تهران» با اشاره به بازدید روزانه ۲ تا ۵ هزار نفر از این مجموعه تاریخی به طور متغیر به غیر از تعطیلات مناسبتی مانند نوروز اظهار داشت: نوروز امسال بیش از ۵۰۰ هزار بازدید ثبت شد که مربوط به گردشگران داخلی و خارجی بود. با این استقبال به دنبال این بودیم که در چارچوب گردشگری سلامت، اتفاق مهمی صورت گیرد و قطعاً دانشگاه شهید بهشتی بهترین انتخاب ما برای همکاری در انجام این مهم است‌.

وی افزود: مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آمادگی کامل دارد همه ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی و فضاهای موجود را در اختیار دانشگاه بگذارد و برای هفته سلامت و دیگر مناسبت‌های تقویمی مرتبط با گردشگری و سلامت، برنامه‌ریزی و اتفاقات مهمی را رقم بزند.

رحمتی همچنین با اشاره به مقوله ضرورت «جهاد تببین» و اهمیت آن در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: گردشگری باید به محور توسعه پایدار بدل شود. این را ممکن است در گفت‌وگوهای دوره‌ای قبل هم به کرات عنوان کرده باشند اما هنوز محقق نشده است.

وی تأکید کرد: میراث فرهنگی و حوزه گردشگری باید با ابزارهای مختلف رسانه‌ای و تبلیغاتی، معضلاتش را تبیین کند و همه به کمک آن بیایند تا این مشکلات برطرف شود.

رحمتی گفت: بطور حتم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌تواند به نوبه خود در اعتلای سطح تعاملات حوزه گردشگری و سلامت، در بالاترین سطح شاخص‌های تخصصی کمک کند.

به گفته وی، قرار است فضایی برای نمایش دستاوردهای پزشکی کشور ایجاد تا هر گردشگر و بازدیدکننده در مسیر بازدید خود بتواند با موفقیت‌ها و پیشرفت‌های پزشکی کشور آشنا و حتی تا میزان مشخصی از این حوزه بهره‌مند شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی هم گفت: به دلیل شتاب صنعتی شدن شهر تهران یک غفلت عمومی و اجتماعی درباره فضاهای فرهنگی و موزه‌های شهر شکل گرفته است و از آنجاییکه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد یک مجموعه مهم در گردشگری پایتخت به شمار می‌رود و ضمن اینکه بیشترین میزان جذب گردشگر داخلی و خارجی را در تهران داراست، امروز یک کانون فرهنگی محسوب می‌شود و باید یک نگاه توسعه‌گرایانه برای بسط فضای گردشگری در کشور داشته باشد.

علیرضا زالی افزود: می‌خواهیم یک هاب پزشکی با اتکا بر وضعیت بی‌نظیر مجموعه سعدآباد، برای معرفی طب ایرانی و عرصه‌های فناورانه کشور داشته باشیم همچنین چنین حوزه گردشگری سلامت را معرفی کنیم. مثلاً در «هندسرجری» در سطح منطقه بی‌نظیر هستیم و بیمارستان ۱۵ خرداد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همتا ندارد.

وی اظهار داشت: فضای درنظرگرفته شده باید ۳ بخش داشته باشد؛ در بخش نخست طب ایرانی را معرفی کنیم. در بخش دوم شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند محصولات و توانایی‌های خود را عرضه کنند و در بخش سوم نیز رؤسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی تحت پوشش و نظارت یک فایل جذاب برای معرفی مزایای هر بیمارستان و مرکز تهیه کنند تا به بازدیدکنندگان و گردشگران داخلی و خارجی ارائه شود.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.