شهردار تهران با تأکید بر اینکه امروز سه ماه است کشور ما درگیر بلایی شده که سناریوی اصلی آن را دشمنان مردم ایران نوشتهاند، اضافه کرد: این عداوت معطوف بر ۲ پایه داخلی یعنی عسرت و مشکلات مردم و غفلت برخی مسؤلین در خدمترسانی به مردم است.
به گزارش همشهری آنلاین، همایش ملی «حملونقل» در مشهد مقدس باحضور معاونان حملونقل و ترافیک کلانشهرهای کشور و شهرداران تهران و مشهد برگزار شد. در این برنامه علیرضا زاکانی، شهردار تهران طی سخنانی با اشاره به نقش مهم «رانندگان» در موضوع حملونقل شهری، آنها را رکن اساسی شبکه حملونقل کلانشهرها دانست.
او با یادآوری اینکه امروز سه ماه است کشور ما درگیر بلایی است که سناریوی اصلی آن را دشمنان مردم ایران نوشتهاند، اضافه کرد: این عداوت معطوف بر ۲ پایه داخلی است؛ عسرت و مشکلات مردم و غفلت برخی مسؤلین در خدمترسانی به مردم. اینها دو پایهای است که دشمن روی آن برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی حساب کرده است.
شهردار تهران افزود: در تصویر ناکارآمدی، نفرت و نارضایتی در میان مردم موج خواهد زد. وقتی موضوع را به این ترتیب از بالا نگاه کنیم متوجه خواهیم شد اگر دو پایه عسرت و غفلت از بین برود، دست دشمن به جایی بند نیست. اگر بنا است کار اساسی صورت پذیرد میباید در داخل کشور کار کرد.
بخشی از صحبتهای شهردار تهران را در ادامه بخوانید:
- وقتی برای مردم گشایش و رفاه فراهم کنیم، کسی نمیتواند روی زخمهای معیشتی مردم نشسته و سواستفاده کند. امروز فرصت بینظیری برای خدمت فراهم شده است. هیچگاه چنین همگرایی برای خدمترسانی به مردم در کشور فراهم نشده بوده است.
- نباید گذاشت عدهای با دشمنی ریشههای «امید» را در دل مردم بخشکانند. در پیمایشهای انجامشده شهروندان تهرانی، مشکل ترافیک، آلودگی هوا و بد مَسکنی را از مهمترین چالشهای زندگی شهری عنوان کردهاند. روشن است مدیریت شهری میتواند با ورود به این موارد شرایط جامعه را به سمت زیست بهتر سوق دهد.
- امسال در بودجه پیشنهادی دولت آنچه مصوب شده برای توسعه حملونقل ریلی شهرها به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. یعنی ۲ برابر سال گذشته. با این وجود ما در تهران به این جمعبندی رسیدیم نمیتوان برای توسعه مترو معطل بودجه دولت ماند.
- هزینه لازم برای تکمیل متروی تهران را بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۲۰ است. یکشنبه آینده اما در صحن شورای شهر ایده جدیدی را رونمایی خواهیم کرد که بدون نیاز به بودجه عمومی کشور، تأمین مالی توسعه مترو را فراهم کرده و متروی تهران را تا ۱۴۰۸ تکمیل و تحویل شهروندان دهیم.
- البته این نباید مانع کمک دولت به شهرداریها برای توسعه مترو شود. مثلاً در سال گذشته آنچه دولت به شهرداری تهران کمک کرده، تنها برای تکمیل ۵۸ متر مترو کافی بوده است! راهحل توسعه حملونقل مولدسازی و مشارکت با بخش خصوصی است.
کد خبر 728180 منبع: خبرگزاری شهر
-
کمک پارسال دولت برای تکمیل ۵۸ متر مترو کافی بود! | ایده جدید برای توسعه مترو تهران
-
آب سرد سعید آقاخانی بر آتشافروزی شبکه ایراناینترنشنال
-
تصاویر | نابود کردن مجسمه مسی در آرژانتین | دلیل اقدام خشن آرژانتینیها چه بود؟
-
قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل به تصویب رسید | تعداد آرای موافق و مخالف
-
خبر ناامید کننده نماینده ایران در سازمان ملل برای آمریکا
-
گره برجام باز می شود؟ | مسئولان آژانس در راه تهران
-
دعوت قطری ها از ۲ نماینده فوتبال ایران برای تماشای فینال جام جهانی!
-
تصاویر متفاوتترین خانه خوزستان | خانهای با ۵۰۰۰ شیء تاریخی ؛ آثاری که به هزار سال قبل برمیگردد
-
مکالمه عجیب دو ستاره فرانسه و مراکش؛ نمیتوانم کاری که می خواهی را انجام بدهم!
-
بارانی و برفی شدن ۹ استان در روز جاری | آلودگی هوای تهران تا کی ادامه دارد؟ | افزایش غلظت آلایندهها در ۴ شهر
-
جزئیات کشف ۲ محموله سلاح امریکایی | اسلحه ها قرار بود به دست چه کسانی برسد؟
-
ببینید | منظرهای تماشایی از کابین خلبان بوئینگ ۷۳۷
-
آخرین جزئیات از وضعیت آلودگی هوای تهران | هشدار اورژانسی برای همه شهروندان
-
جنایت بلاگر مست در شمال تهران | پلیس در تعقیب بلاگر معروف
-
واکنش جالب مراکشیها به حذف از جام جهانی